2009. gada 5. marts


Zvērs.
Ievads: Viens no nopietnākajiem brīdinājumiem par
kuriem Dievs liek runāt pirms otrās Kristus nākšanas ir
par zvēra zīmes pieņemšanu. Pirms mēs uzzinām kas ir
zvēra zīme, mums jāzina kas ir zvērs.
1. Kādas briesmas sevī ietver zvēra pielūgsme?
(Atkl14:9-12) „Un vēl cits, trešais, eņģelis sekoja tiem un
sauca stiprā balsī: "Ja kas pielūdz zvēru vai viņa tēlu un
pieņem zīmi uz savas pieres vai savas rokas, tam būs arī
jādzer Dieva dusmu vīns neatšķaidīts, kas ieliets Viņa
bardzības kausā, un tam būs jācieš mokas ugunī un sērā
svēto eņģeļu un Jēra priekšā. Un viņu mocību dūmi celsies augšup mūžu mūžos;
un nebūs miera ne dienu, ne nakti tiem, kas pielūdz zvēru un viņa tēlu un pieņem
viņa vārda zīmi." Šeit vajadzīga svēto izturība, kas tur Dieva baušļus un Jēzus
liecību.”
2. Kāpēc Dievs neatzīst zvēru (Atkl.13:1;5-7) „Es redzēju izkāpjam no jūras
zvēru, kam bija septiņas galvas un desmit ragi, un uz viņa ragiem desmit ķēniņa
kroņi, un uz viņa galvām zaimu vārdi. Tam tika dota mute runāt lielas lietas un
zaimus un vara to darīt četrdesmit divi mēnešus ilgi. Tad tas atvēra savu muti Dieva
zaimošanai, lai zaimotu Viņa Vārdu un Viņa mājokli, tos, kas mājo debesīs. Tam
tika dots karot ar svētajiem un tos uzvarēt, un dota vara pār visām ciltīm un ļaudīm
un valodām un tautām.” (Sk.arī Atkl.19:11;19)
3. Kā Pāvils apraksta varu kas cenšas aizēnot Dievu? (2.Tesal.2:3-4;8) „lai
neviens jūs nemaldina ne šādā, ne tādā veidā: jo papriekš jānāk atkrišanai un
atklāti jāparādās grēka cilvēkam, pazušanas dēlam, pretiniekam, kas saceļas pret
visu, kas saucas Dievs vai svētums, un pat ieņem vietu Dieva templī, pats sevi
celdams par Dievu. Tikai tad netaisnais parādīsies atklāti, un Kungs Jēzus
iznīcinās viņu ar Savas mutes elpu un izdeldēs viņu, kad pats atnāks godībā.”
(Skatīt arī Ps.118;115))
4. Kāds apraksts gan Daniēla 7 nodaļā, gan Atklāsmes 13:5-7 pierāda, ka
tur minētais mazais rags ir vienas un tās pašas varas simbols, kas atklāsmēs
apzīmēts kā rags? (Dan7:25) „Tas uzstāsies ar skaļām runām pret Visuaugsto un
apvainos Visuaugstā svētos, tas centīsies grozīt svētku laikus un bauslību; viņi būs
nodoti viņa varā vienu gadu un divus gadus, un vēl vienu pusgadu.”
5. No kādas varas cēlies šis mazais rags ? (Dan.7:7-8) „Un pēc tam es redzēju
nakts parādībā ceturto zvēru, tas bija briesmīgs un bīstams, un ārkārtīgi stiprs;
tam bija lieli un vareni dzelzs zobi, kā arī nagi no vara, tas aprija un iznīcināja visu,
un, kas atlika, to tas samina ar kājām; tas bija pavisam citāds nekā visi pārējie
zvēri, tam bija arī desmit ragi. Es aplūkoju uzmanīgi šos ragus un redzēju, ka to
starpā parādījās vēl viens mazs rags un trīs no tā agrākiem ragiem tika izlauzti. Un
redzi, šim ragam bija acis kā cilvēka acis un mute, kas runāja lielas un pārgalvīgas
lietas.”
Piezīme: Skatīt 6.lekciju
6. Jaunā vara radās no Romas laicīgās impērijas? Kam pirms tam bija
jānotiek ar „dzelzs Romu”? (Dan.2:40-42) „Tad nāks ceturtā valsts, cieta kā
dzelzs. Un, kā dzelzs satriec un sagrauj visu, tā šī satrieks un sagraus visas
pārējās. Tu redzēji, ka tēlam bija kājas un kāju pirksti pa daļai no māla, pa daļai no
dzelzs, un tas norāda uz to, ka šī valsts būs savā būtībā nevienāda veidojuma
valsts: tai piemitīs kaut kas no dzelzs stipruma, jo tu redzēji dzelzi, kas maisīta ar
māliem; bet, ka tu redzēji kāju pirkstus pa daļai no dzelzs un pa daļai no māla
esam, tas norāda, ka šī valsts būs pa daļai stipra, pa daļai tomēr tieksies arī
sadrupt.”
7. Pagāniskā Roma tika sadalīta desmit valstīs, laikā no 351 – 467g. Kad
bija jāparādās „mazajam ragam”? (Dan7:24) „Desmit ragi nozīmē desmit ķēniņus,
kas celsies no šīs valsts, un pēc tiem izvirzīsies viens, kas ir citāds nekā agrākie, un
nogāzīs trīs ķēniņus.” (Skatīt arī Rom. 9:24-26)
Piezīme: Kā politiskā vara tā nostiprinājās tikai pēc 10 valstiņu parādīšanās. Pāvils
savā otrajā vēstulē Teseloniķiešiem piezīmē, ka tā būs politiski aktīva tikai pēc
laicīgās Romas krišanas, bet pēc tam oturēsies un valdīs līdz Kristus otrajai
atnākšanai. (2.Tes.2:7-12)
8. Kas notika ar trīs no desmit valstiņām pirms pie varas nāca „mazais
rags”? Vai tam bija jākļūst tādam pašam kā citām valstīm? (Dan.7:8) Es
aplūkoju uzmanīgi šos ragus un redzēju, ka to starpā parādījās vēl viens mazs rags
un trīs no tā agrākiem ragiem tika izlauzti. Un redzi, šim ragam bija acis kā cilvēka
acis un mute, kas runāja lielas un pārgalvīgas lietas.
Piezīme: Trīs valstiņas no desmit, izrādīja pretestību pāvestībai. Tie bija Heruļi
(iznīcināti 493g.); Vandāļi (iznīcināti 534g.); un Austrumgoti (iznīcināti 538g.) Pēc
Austrumgotu iznīcināšanas ar laicīgās Romas varas palīdzību, sākās mazā raga
valdīšanas laiks. Tās varas atšķirība ir reliģiozajā raksturā. (2.Tesal.2:7-9;
Apst.d.20:29-30; 2Korint.11:13-15)
9. Kādas reliģioza vara radās no Romas impērijas?
Piezīme: Vēsture mācību grāmatas saka sekojošo: 533g. Ķeizars Justiniāns ar
likumu apstiprināja Romas pāvestu par garīgo vadoni visai savai impērijai. Tādā
veidā Romas pāvests ieguva laicīgas Romas spēku. (Ar tās palīdzību arī tika
iznīcināti Austrumgoti). Pāvestības valdīšanas laiks bija no 538g – 1798g., kad
pāvestu Piju 11 saņemta gūstā Napoliona ģenerālis Bertjē. Pēc jaunās konstitūcijas
pieņemšanas pāvesta vara tika anulēta. Pāvestības valdīšanas laiks sastādija
1260g. Tieši tik cik bija pravietots.
10. Ko „mazais rags” runāja pret
visuvareno Dievu? (Dan7:25a) „Tas uzstāsies
ar skaļām runām pret Visuaugsto un apvainos
Visuaugstā svētos”
Piezīme: Romas katoliskā baznīca pretendē uz
to, ka pāvests nav tikai vienkārši cilvēks, bet kā
Dievs. (Dieva vietnieks zemes virsū). Viņam ir
trīskāršais kronis, kas apzīmē debess, zemes
un zemāko slāņu pārvaldību. „Viņam piemīt tik
liela autoritāte, ka tas spēj mainīt Dieva likumus.” (Prompta Bibliotheca 6.sēj.26-
29lpp) .”Mēs ieņemam visuvarenā dieva vietu uz šīs Zemes” (Pāvests Levs XIII,
1894g,20.jūn.). „Pāvests ir vienīgais kurš sēž Sv.Pētera krēslā, ne kā cilvēks, bet kā
Dievs-cilvēks” (Pāvests Jānis XII) „Pāvests ir pildīts ar tik daudz tikumības un
varenības, ka viņš nav vienkārši cilvēks, bet gan kā Dievs” (Prompta Bibliotheca
„Pāvests”), „Tu esi kā cits dievs virs zemes” ('History ot the Counsils", 1672g) (Sk.arī
2.Tesel.2:3-4; Dan.11:36-37; Mat.23:9; 1.Tim.4:3-1)
11. Ko šī vara darīs ar svētajiem? (Dan7:25b) „apvainos Visuaugstā svētos, tas
centīsies grozīt svētku laikus un bauslību, viņi būs nodoti viņa varā vienu gadu un
divus gadus, un vēl vienu pusgadu.
Piezīme: Vēsturiski pierādīts, ka viduslaikos apmēram 50.milijonu cilvēku ir gājuši
bojā mocekļu nāvēs. (Sk.arī Atkl.17:6; 18:24)
12. 1798g. Zaudējot politisko varu pāvestības galva tika „nāvīgi ievainota”,
kādu ietekmi tas vēlāk atstāja uz pārējo pasauli? (Atkl.13:3-4) „Viena no viņa
galvām bija kā uz nāvi ievainota, bet tā nāves brūce atkal tika dziedināta. Visa zeme
noraudzījās uz zvēru ar izbrīnu. Un viņi pielūdza pūķi, tādēļ ka tas zvēram devis
varu; arī zvēru tie pielūdza, sacīdami: "Kas līdzinās zvēram, un kas var ar to
karot?.”
Izņemot „mazo ragu” un „zvēru” Bībele varam atrast vēl vienu pāvestības simbolu
„Bābeles netikle” (Atkl:17)
13. Vai arī šajā garīgajā Bābelē Dievam ir savi sekotāji un svētie? (Atkl.18:4)
„Es dzirdēju vēl citu balsi no debesīm saucam: "Izeita no viņas, Mana tauta, lai
jums nebūtu dalības viņas grēkos un jūs neķertu viņas mocības.”
Secinājums: Vārds „Protestants” sākotnēji tika lietots laikā kad
drosmīgie kristieši pretojās pāvesta varai. Tie kas šodien nes šo vārdu ir
apklusuši un pat sajūsminās par „zvēru”. Dievam ir daudz un patiesu
sekotāju šajās baznīcās, tostarp arī katoļbaznīcās. Tādēļ arī Viņš saka
„Izej no tās mana tauta” (Atkl.18:4). Kā mēs drīz noskaidrosim
nākošajās lekcijās mums drīz būs jāizlemj, sekot Dieva baušļiem, vai
Romas tradīcijām. Vai tu vēlies sekot Dievam pat tad ja visa pasaule
atzīs citu autoritāti.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru