Vel viens pants
no 1. Kor. 12:28, kas iet kopā ar Jk.3:1, kur Jēkabs runā par
mācītājiem, un atgādina, lai daudzi nekļūst par mācītājiem,
jo tā ir liela atbildība Dieva priekšā. Taču Jaunā Derībā
minēts, ka tā ir Dieva dāvana. ( 28 Un dažus Dievs
draudzē ir iecēlis, pirmkārt, par apustuļiem, otrkārt, par
praviešiem, treškārt, par mācītājiem, tad devis spēkus
brīnumus darīt, tad dāvanas dziedināt, sniegt palīdzību, vadīt
un runāt dažādās mēlēs. 29Vai tad visi ir apustuļi? Vai visi
ir pravieši? Vai visi ir mācītāji? Vai visi ir brīnumu darītāji?
30Vai visiem ir dāvanas dziedināt? Vai visi runā mēlēs? Vai visi
tās var iztulkot? 31Bet dzenieties pēc vislielākajām dāvanām,
un es jums rādīšu vēl pārāku ceļu.
Mācīšana
tiek saukta par Gara Dāvanu, Brīdinājums arī Lk.12:47-48( .
47Šāds kalps, kas, zinādams sava kunga gribu, nebūs sagatavojies
vai darījis pēc viņa prāta, dabūs daudz sitienu. 48Bet, kas
nezinādams būs darījis to, ar ko viņš pelnījis sitienus, dabūs
maz. Jo no katra, kam daudz dots, daudz prasīs un, kam daudz
uzticēts, no tā jo vairāk atprasīs. )
Jk.3;1,
''Mācītājs'' Patiešām ir augsts un nopietns aicinājums.Jo
Mācītājs ir atbildīgs par draudzes garīgo izaugsmi un dvēseles
kopšanu. Mācīšana tā ir Dieva dāvana( minēts JD. 1.Kor.
12:28, Efez. 4:11-11Viņš
arī devis citus par apustuļiem, citus par praviešiem, citus par
evaņģēlistiem, citus par ganiem un mācītājiem, 12lai svētos
sagatavotu kalpošanas darbam,
Kristus miesai par stiprinājumu, Dievs ir devis Gara dāvanas lai
tas celtu draudzi un viens otru.
Ap.d.
13:1-12, notikums Antiohijā, kur Pāvils un Barnabas sludināšana
ietekmēja ticīgos, tika izveidotas jaunas draudzes Māzāzijā un
Eiropā.
Mācītāja,
Kalpotāja dāvana- kas kalpo kā spēja citus ietekmēt šodien ir
ļoti vajadzība. Turklāt mācīšanas privilēģija ietver lielu
atbildību Dieva priekšā par mācīto. Jēkabs brīdina mācītājus
3:1, runāt uzmanīgi, jo Dievs tiesās tos, kas nodos Viņa vārdus
cilvēkam nepareizi. Tāpēc Jēkabs brīdina 3:1. ka daudziem
nevajag kļūt par mācītājiem. Mācītājam ir jāmāca patiesība
un tajā arī jādzīvo....jo tas ietekmē un izmaina cilvēku
dzīves. ( Rom.2 sākot no 17p) ,
1.Tim. 1:6-7( No tā daži ir noklīduši un nogriezušies uz tukšu
izrunāšanos, 7gribēdami būt bauslības mācītāji, bet
nesaprazdami ne to, ko saka, nedz to, ko daži apgalvo. ) Tas nozīmē,
ka citus cenšas vadīt, kaut arī paši neko nesaprot un nezin.
Dievs no mācītājiem prasīs daudz lielāku atbildību nekā no
visiem parējiem. Tā kā mēs visi kļūdamies, jo mācītāju
darbarīks ir mēle, viņam jābūt atbildībam par to, kā tiek
lietota mēle.
Mācītāja Dāvana no Dieva, bet otrkārt ienāk arī
ļoti daudz viltus mācītāju un nepatiesas mācības, tāpēc mums
ir jāpārbauda, tas ko mēs dzirdzam, vai tas saskan ar Dieva vārdu.
Jk.3:2- Pirmkārt uz pasaules nav neviena cilvēka,kas
nebūtu sagrēkojies. Jēkabs šīs divas klūpam ar nozīmi
paslīdēt. Tāpēc mums ir jābūt piesardzīgiem pret savu dzīvi
un bijīgiem pret Dievu. Jo tik daudz cilvēku dara lietas bez nodoma
un tāpēc pirļauj arī tik daudz kļūdas un grēko. Rom 3, 10,23,
1Jņ. 1:8 Viesvieglāk ir sagrēkot ar savu mēli, Jēzus
brīdināja ļaudis, ka tiem būs jāatbild par katru savu vārdu,
Mt. 12:36-37
Kas pēc tavām domām ir viena no lielākajām
problēmām ar kuru sastopas kristieši, cenšoties dzīvot
dievbijīgu dzīvi? Atbilde Mt. 15:11,18-19, Šeit parādas mēles
problēma, ko mēs runājam. Tieši tāpat kā mūsu darbi atklās
vai, mūsu ticība ir dzīva, tā arī mūsu mēle atklās vai mūsu
sirds ir šķīsta. Mēle ir maza, bet spēcīga. Jēkabs lieto trīs
spilgtas ilustrācijas. Iedomājies zirga iemauktus,, mazie metāla
laužņi, kas ievietoti zirga mutē, kontrolē katru kustību. Vai
arī kuģa strūri, kas nosaka virzienu, un uguni,kas var aizdedzināt
visu mežu. Mēlei ir milzīga vara, katra cilvēka dzīvē un
savstarpējās attiecībās vienam ar otru, tā var radīt ko
lietderīgu gan arī ko iznīcinošu.
Vārdiem ir milzīgs spēks. „Vārdi, vietā pasacīti”
(Sakāmv. 25:11) – slavēšana, dzeja, stāsti – var ļoti
ietekmēt dzīvi. Tas, ko mēs sakām, var palikt atmiņā vairākas
dienas vai pat gadus. Piemēram, bērni uzsūc vārdus kā sūkļi.
Tāpēc viņi drīz runā tekoši tajā valodā, ko dzird augot. Arī
tas, ko viņi dzird par sevi, var noteikt viņu veiksmi vai neveiksmi
nākotnē. Par laimi vai par nelaimi, bērni atkārto un pastiprina
vecāku komunicēšanas stilu. Arī rakstītais vārds ir spēcīgs
un pat vēl paliekošāks. Visspēcīgākais no visiem ir Dieva
Vārds. Padomā: „Tavs vārds ir gaismeklis manām kājām un
gaisma manām takām!” (Ps. 119:105) un „Sirdī es noglabāju
tavus vārdus, lai nesagrēkotu pret tevi!” (Ps. 119:11).„Gars
dara dzīvu, miesa nelīdz nenieka. Vārdi, ko es jums runāju, ir
Gars un dzīvība.” (Jāņa 6:63) Vārdi var remdēt un nomierināt
vai arī saindēt un piesārņot. Cik bieži tu esi teicis kaut ko
tādu, ko gribētu pēc tam paņemt atpakaļ?
Jk.3:5-6,
Mēle varbūt kā postoša uguns, kas inīcina un sagrauj. Tāpēc
mums ir jākonrolē katrs vaŗds ko mēs izsakam. Mēli var
salīdzināt ar uguni, kas varbūt par svētību, vai arī arī ar
uguni, kas iznīcina. Ps.
73:9, līdz debesīm viņi paceļ savu muti, un viņu mēle šaudās
pa visu zemes virsu.
Mēs visi to
esam piedzīvojuši. Kaut kas, ko mēs esam teikuši, ir pastiprināts
vai varbūt pat pārspīlēts tā, ka mēs to pat vairs neatpazīstam.
Kā Jēkabs saka, „redzi, tik maza uguns tik lielu mežu
aizdedzina” (3:5). , izlasi rūpīgi Jēk. 3:6! Ko viņš saka par
mūsu mēles, mūsu vārdu spēku sabojāt visu, kas ir ap mums?
Lai gan uguns, simboliski runājot, var nozīmēt
šķīstīšanu (Jes. 4:4, Zah. 13:9), tā biežāk ir attiecināta
uz iznīcību (sk., piemēram, Joz. 6:24; 11:9, 11; 1. Sam. 30:3;
Mat. 7:19), ieskaitot nepārdomātu vārdu iznīcinošo spēku. Liela
uguns ne tikai var sākties no dzirksteles, tā var arī nopostīt un
iznīcināt pārsteidzošā ātrumā. Tāpat vārdi var iznīcināt
draudzību, laulību un reputāciju. Tie var nosēsties bērna psihē,
sabojājot viņa pašapziņu un attīstību nākotnē. Grēks virs
zemes sākās ar šķietami nevainīgu jautājumu (sk. 1. Moz. 3:1).
Tāpēc nav pārspīlēti teikt, ka mēle ir „elles aizdedzināta”
(Jēk. 3:6). Lai gan tā ir patiesība, ka vārdi, kas reiz izteikti,
nav atpakaļ ņemami un ka mēs nevaram pilnībā atsaukt to, ko reiz
esam pateikuši, mums vajadzētu darīt visu, ko varam, lai mazinātu
bojājumu, un izlabot visu, ko spējam. Sperot soļus, lai
izlīdzinātu izdarīto, mums būs vieglāk neatkārtot to pašu
kļūdu. Piemēram, pēc tālākas atklāsmes no Dieva pravietis
Nātans nekavējoties atgriezās pie Dāvida, lai izlabotu to, ko
viņš bija pateicis (sk. 2. Sam. 7:1-17). Pēteris rūgti raudāja
par to, ka bija aizliedzis Kristu, un vēlāk parādīja atklāti
savas nožēlas patiesumu (Jāņa 21:15-17). Lai gan „neviens
cilvēks nevar pakļaut .. mēli” (Jēk. 3:8), mēs esam pamācīti:
„Sargi savu mēli no ļauna un savas lūpas no viltus runām.”
(Ps. 34:14) Tikai Dieva Gars var palīdzēt mums kontrolēt savus
vārdus (sk. Ef. 4:29-32).
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru