2009. gada 30. novembris

Kas ir Lūgšana?

1.Kas ir lūgšana?

Lūgšana ir dvēseles pārcelšana uz Dievu.

Garīgās dzīves skolotāji lūgšanas dzīvi apzīmē kā draudzību ar Dievu. Draudzība nepastāv tikai piecas minūtes dienā.

Draudzība ilgst nepārtraukti, visu dienu, visu dzīvi. Lai šī draudzība būtu dzīva, ir nepieciešams laiks lūgšanai-esamībai kopā ar Dievu, kad mēs pievēršam Dievam visus gara spēkus, prātu, sirdi, iztēli.

2. Kāpēc lūdzoties lieto ārējās zīmes.

Lūdzoties mēs lietojam arī ārējās zīmes, lai atbilstoši izteiktu un pastiprinātu iekšējo noskaņojumu.

- Ceļos mešanās-nozīmē, ka cilvēks jūtas mazs Dieva priekšā;

-Roku salikšana- nozīmē, ka cilvēks atdodas Dievam.

- sišana Krūtīs nozīmē, ka cilvēks atzīst sevi par grēcinieku. Tomēr ārējās zīmes var izpalikt, ja to prasa konkrētā situācija.

3. Kādā nolūkā var lūgties?

Cilvēks var lūgties, lai būtu kopā ar Dievu, lai viņš slavētu, un pagodinātu, lai kaut ko lūgtu Dievam, lai samierinātos ar Dievu, lai pateiktos Dievam. Kad mēs skatām kādu meistardarbu, mēs izsakām savu apbrīnu. Tāpat mēs gribam slavēt Dievu, kad mēs redzam viņa brīnišķos darbus.

Lūgšana, kas Dievam kaut ko lūdz, ir kā klauvētājs pie durvīm.

Taču arī tikpat svarīgi lūgšanā ir klausīties. Mēģināt sadzirdēt, ko Dievs grib pasacīt mums.

Kas lūdz piedošanu par grēkiem, tas izsaka nožēlas lūgšanu, tāpat kā kādreiz to darīja muitnieks templī, tāpat kā to darīja ķēniņš Dāvids.

4. Kādā veidā var lūgties?

Cilvēks var lūgties tikai garā vai arī vienlaicīgi izsakot lūgšanu vārdos.

Kristus bieži viens pats uzkāpa kalnā, lai lūgtos. Arī mums bieži vajadzētu meklēt(iekšēju) klusumu, lai lūgtos. Garā var lūgties katrs: gan strādājot, gan atpūšoties. Lūgšana balsī var notikt ar saviem vārdiem vari arī izsakot formulētās lūgšanas: mēs izvēlamies kādu lūgšanu, kas vislabāk izsaka mūsu domas, un mūsu jūtas, un ar to uzrunājam Dievu.

Kādreiz var likties, ka Dievs neatbild.

Svētā Elizabete no Trīsvienības saka: ‘’Kad Jēzus guļ laivā, ļaujiet viņam gulēt. Viņš tur ir.

5. Ko nedrīkst aizmirst lūdzoties?

-Lai zinātu. Kāds ir Dievs, ko pielūdzu, man jāskatās uz cilvēka tapušo Jēzu.

Ja es gribu zināt, kā darbojas Dievs, man jāskatās uz Jēzu. Ja es to neievēroju, var rasties maldīgi priekšstati par Dievu.

- Reizēm pastāv tendence Dievu izmantot savās interesēs, kad manās lūgšanās nav runa par Dievu, bet tikai par mani pašu. Es vēršos pie Dieva, jo es gribu, lai mani uzklausa. Patiesībā lūgšanas dzīve ir kas vairāk.

- Tas ir Dievs, kas man ir svarīgs. Es negribu nākt pie viņa tikai tad, kad man ir kas vajadzīgs. Viņš ir mans lielais sirds draugs.

- Dies mūs mīl vienmēr. Viņš dāvina savu mīlestību Savu mīlestību, žēlastību, kad vēlas, cik vēlas un tādu, kas mums ir visnepieciešamākā.

6.Ko mēs lūdzam no Dieva?

Kristus saka: Visu, ko jūs no Tēva lūgsiet Manā vārdā, tas jums tiks dots.’ ’Tādēļ ar lūgšanu var griezties pie Dieva katrā vajadzībā. Piemēram, mēs varam lūgt grēku nožēlas žēlastību un ikdienišķo grēku piedošanu.

Grēcinieks lūdz piedošanu, kā laupītājs pie krusta vai muitnieks templī. Svētais Augustīns saka: Lūgšana paceļas debesīs, bet žēlastība nolaižas lejā.

Mēs varam lūgt palīdzību kārdinājumos. Mēs varam lūgt iekšēju mierinājumu u.t.t. Kristus saka: Nāciet visi pie manis, kas esat noskumuši, Es Jūs iepriecināšu.” Svētais Jēkabs saka Ja kāds jūsu vidū ir bēdīgs, lai lūdzas.

Dieva var lūdzējam uzlikt pārbaudījumus, Kā Kungs Jēzus to darīja aklajam ceļā uz Jēriku. Dievs uzklausa mūsu lūgšanas, tikai bieži mēs nenovērtējam saņemto žēlastību jo tā nesakrīt ar mūsu priekšstatiem par to, kas ir labs. Dievs mīl paļāvību un pacietību. Svētā Monika daudzus gadus lūdzās par sava dēla Augustīna atgriešanos. Mums varbūt šķiet, ka Kristus guļ aizmidzis kā toreiz vētras laikā. Bet Kristus toreiz teica: Jūs mazticīgie! Dievs ir šeit!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru